Project
Niños del mundo
Sector
Vrije beroep
Project
Opstart project
Website - logo - promo
Year
Niños del mundo is een start-up om kinderen van 6 tot 12 enthousiast te maken voor de Spaanse taal en cultuur. Annelies Heens oefent samen met de kinderen op een speelse manier basis Spaans via spelletjes, dialogen, filmpjes.
Niños del mundo had nood aan een fris en speels logo waar kinderen en taal gecombineerd werden. Een flyer en een website moesten een verlengstuk zijn van dit logo.
De eerste stap was de creatie van het logo. Er werd gekozen voor de warme kleuren goudgeel en steenrood. De kleuren verwijzen uiteraard naar Spanje maar in een warmere tint.
Het logo werd gecreeërd met iconen die snel herkenbaar zijn: kinderen, de wereldbol, een tekstballon. Deze elementen vormen de basis.
Het lettertype Poller One is een Google font die makkelijk leesbaar is maar toch een aparte indruk geeft.
Voor het concept van de website werd gekozen voor een one-page website waar bezoekers enkel moeten scrollen om zo alle nodige informatie te vinden.